1

چگونه میتوانیم بهترین کفش را برای هر سطح انتخاب کنیم؟

چگونه میتوانیم بهترین کفش  را برای هر سطح انتخاب کنیم؟

به عنوان یک دونده ، همه ما با یک سری عادت زندگی میکنیم. معمولا برای دویدن مسیرهای مشابهی را انتخاب میکنیم ( برای مثال یک حلقه تمرینی بسیار عالی در پارک نزدیک محل زندگیمون) و هر روز این کار را تکرار میکنیم.

اما برای همه ما دونده ها بسیار بدیهی است که اگر مسیرهای جدیدی را امتحان کنیم ، برای ما مزایای بی شماری ایجاد میکند. کافیست شما مسیر تمرین های روزانه تان را عوض کنید تا از آسیب دیدگی بدنتان جلوگیری کنید ، قدرت بدنیتان را بهبود بخشیده و استقامتان را به بی نهایت برسانید.

یکی از راههای فرار از روزمرگی در تمرین ، استفاده از چندین زمین تمرین متفاوت است. میتوانید مسیری صاف را برای دویدن انتخاب کنید یا مسیرهای مناسب برای پیاده روی را انتخاب کنید تا حس ماجراجوییتان تقویت شود. حتی دویدن بر روی تردمیل هم یک زمین متفاوت برای شما به حساب می آید . در این بخش مهمترین مسئله برای فرار از مصدومیت ، انتخاب بهترین کفش برای هر سطح است .

 

کوهنوردی

محافظت از پا و کشش ، مهمترین و کلیدی ترین ویژگی برای دویدن بر روی سطوح پر از خام و سنگ میباشد. اکثر دوندگان از لوازم و تاکتیکهای متفاوتی برای حفاظت از خودشان در حین دویدن بهره میبرند . برای مثال دور کفش هایشان کاور های سخت میبندند، از ساق پا برای جلوگیری از کبودی پا استفاده میکنند و در آخر از صفحه هایی بر زیر کفش استفاده میکنند تا بتوانند از صخره های نا هموار راحت بالا بروند. برخی از کفش ها از تکنولوژی هایی بهره میبرند که در درون خود کفش قرار گرفته اند مثل تکنولوژی آستر GORE-TEX برای محیط های نا هموار و مرطوب. برای بالا رفتن از تپه ها ، یک جفت کفش با پاشنه های اضافه انتخاب نمایید.

 

جاده

برای بسیاری از دونده ها ( به خصوص شهر نشینان) ، جاده مناسب ترین انتخاب برای دویدن است. اما دویدن به مدت زمان زیاد در خیابان میتواند به شما آسیب برساند. قبل از تمرین مطمئن شوید که کفش شما برای دویدن در خیابان راحت و مناسب است. در ابتدا شما باید قدم زدن عادی در خیابان را بررسی نمایید. کافیست با کفشتان در خیابان قدم زده و الگوی سایش کفشتان را بررسی نمایید. همواره برای دویدن در جاده کفشی را انتخاب نمایید که بتوانید حرکتتان را کنترل کرده و از ثبات خوبی بهره برده باشد. توجه داشته باشید که کفش شما باید انقدر محکم باشد که از شوکی که بتن به کف آن وارد میکند جان سالم به در ببرد!

 

تردمیل

برای دوندگانی که در شرایط سخت آب و هوایی زندگی میکنند ( بسیار گرم یا بسیار سرد) و همچنین برای کسانی که برایشان سرعت دویدن و سطح دویدن قابل تنظیم بسیار مهم است  ، تردمیل میتواند بهترین انتخاب باشد.در بیشتر مواقع ، انتخاب شما برای ترمیل همان کفش هایی خواهد بود که برای دویدن در جاده استفاده می کردید ، اما برخی از دوندگانی که برای تمرین به باشگاه ورزشی میروند برای لذت بیشتر از دویدن بر روی تردمیل از کفش هایی استفاده میکنند که سبک تر بوده و بدون زیر سازی خاصی هستند. این بهترین فرصت است که کفش هایتان آسیبی ندیده و همواره میتوانید آنها را تمیز نگه دارید! توجه داشته باشید که اگر شما کفشی دارید که بسیار مقاوم بوده و   امکان کنترل کردن انواع حرکات را دارد و دارای انعطاف پذیری بی نظیری است ، سعی کنید در تردمیل هم همان شرایط بیرون را ایجاد کنید تا از ورزش کردن بهره و لذت بیشتری ببرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =