1

با تنفس صحیح و کامل ، این پنج بهبود را در زندگی خود تجربه کنید.

 

تنفس شاید یکی از نکاتی باشد که کمتر به آن توجه میکنیم ، مگر زمانی که در انجام صحیح آن سختی یا درد بکشیم. پس از دویدن زیاد ، بدن انسان نیاز به اکسیژن پیدا میکند تا ما را برای دویدن بیشتر آماده کند. همچنین در هنگام استرس ما در تنفس احساس خوبی نداشته و تنفس های ما به سختی و نا منظم خواهد بود. اینکه بیشتر تمرکز ما بر روی سایر جوانب سلامتی است (رژیم غذایی سالم ، نرمش و …) موجب میشود ما از تنفس صحیح غافل مانده و آسیب های جبران ناپذیری را بر بدن خود تحمیل کنیم.
تمرین نفس عمیق میتواند بهترین عادت روزانه برای بهبود کیفیت زندگی شما باشد. در هر مکانی – چه زمانی که مشغول کار هستید و چه قبل ازخواب – حتما تنفس صحیح و عمیق را تمرین نمایید. در زیر ما چند نمونه از بهبود های زندگی در اثر تنفس صحیح را برایتان ذکر کرده ایم :

1- کاهش اضطراب و استرس : وقتی که شما زیر فشار شدید کار هستید ، سیستم عصبی بدن شما به درستی فعالیت نمیکند.در این حالت شما تنفستان دچار مشکل شده و شما احساس تنگی نفس خواهید کرد. عصب واگ همانند ترمزی عمل میکند که در این شرایط شما را به آرامش دعوت میکند. با تمرین تنفس عمیق و طولانی – پر شدن کامل شکم و درگیر شدن دیافراگم-شما میتوانید عصب واگ خود را فعال کرده و به آرامش برسید.

2- بهبود حالت روحی و انرژی شما : احساس کسلی و بد خلقی میکنید؟ یکی از راه ها که به سرعت انرژی شما را افزایش داده و خلق و خوی شما را بهبود میبخشد تمرکز بر روی تنفس شما است.در آزمایشی در سال 2010 نتایج نشان داد که الگوی تنفسی شرکت کنندگان در حالت های هیجانی به طوی قابل توجهی با یکدیگر متفاوت است. به تمامی شرکت کنندگان نحوه انجام تنفس عمیق آموزش داده شده بود. با صرف چند دقیقه در روز برای تنفس عمیق ، بدن شما اکسیژن بیشتری را دریافت کرده و از نظر روحی تعادل بهتری داشته و احساس شادابی خواهید کرد.

3- کم کردن درد بدن : تنفس صحیح میتواند دردر بدن را کاهش دهد. برای مثال درد های مفصلی یا گرفتگی بدن. سعی کنید کلمات “داخل” و “خارج” را در هر عمل دم و بازدم تکرار کنید تا تمرکز شما در حین تنفس افزایش یابد. هر تنفس در بدن ما ایندورفین آزاد میکند که در اصل یک نوع ضد درد طبیعی است.

4- گسترش حجم ریه و افزایش استقامت : با تمرین عادی بر روی در و بازدم خود ، شما در اصل آماده این میوشید که تمریناتی سخت تر و طولانی تری را انجام دهید . با گذشت زمان ، این تمرین میتواندشما را قادر به بهره برداری از پتانسیل کامل بدن از سیستم ریوی کند و عمل توزیع و مصرف اکسیژن را بهبود دهد.

5- آرامش ذهنی : هرگز آرامشی که از تنفس عمیق کسب میکنید را دست کم نگیرید. شما با انجام تنفس عمیق آرامش بیشتری داشته و دارای ذهنی آرام و خلاق خواهید بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 4 =